Monday, November 24, 2008

အင္း၊ စမသို႔ တေက်ာ့ျပန္



စမရုပ္ေတြမွာေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ စဓဗ၀စမေလးလံုး၊ ကႀကီး၊ဃႀကီး၊ဏႀကီး၊ဠႀကီးဆုိတဲ့ ႀကီးေလးႀကီး စမ၊ ၀စၾကာစမ၊ ကပ်က္ယပ်က္စမ၊ စမလိပ္ျပာ၊ ရွင္ဥပဂုတ္တ စမ၊ သူရသာတီစမ၊ ပထမံရုပ္စမေတြ အားလံုးပဲ အစံုအလင္ ျပန္ေတြ႔ရပါတယ္။

ဒီေန႔ အိမ္ကပုိ႔ေပးလိုက္တဲ့ ပါဆယ္အိတ္တစ္လံုး ေရာက္လာတယ္။ အိတ္ေလးကို ဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ ျမင္လိုက္ရတာက အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ လက္ေရးနဲ႔ ေရးမွတ္သိမ္းဆည္းထားတဲ့ မွတ္စု စာအုပ္ေလးေတြ၊ တခ်ိဳ႔ဆို စာရြက္အသားေတြက ၀ါထိန္ၾကြတ္ဆတ္လို႔။ မွင္ရည္ေတြလည္း က်ဲတဲ့ဟာက်ဲ၊ အေရာင္မွိန္တဲ့ဟာ မွိန္ ျဖစ္ကုန္တယ္။ တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိးတန္း၊ ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားဘ၀တုန္းက လစဥ္ထုတ္ နကၡတၱေရာင္ျခည္၊ ေဝဒ၊ ေရာင္ျပန္၊ ဂမီၻရ မဂၢဇင္းေတြ မလြတ္တမ္းဖတ္ၿပီး ႀကိဳက္တဲ့ဟာေလးေတြ၊ တခ်ိန္ခ်ိန္ အသံုးတည့္မယ္ထင္တဲ့ အင္း၊ စမေတြအေၾကာင္း ေရးမွတ္ထားတဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြပါ။ အဲဒီတုန္းက ဆယ္ေက်ာ္သက္ေလးဆုိေတာ့ အဓိက မွတ္ထားတာေတြက ပီယအစီအရင္ေတြ၊ ပီယနဲ႔ ပက္သက္တဲ့ အေဆာင္ေယာင္ေတြ၊ နည္းစနစ္ေတြ မ်ားေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္က သူမ်ားကို ကုိယ္တတ္တာေလးနဲ႔ ကူညီခ်င္တဲ့ ဥာဥ္ေလးက ပါလာေတာ့ အခက္အခဲႀကံဳရင္ စီရင္ေပးလို႔ရမယ့္ လာဘ္လာဘရႊင္ေစတဲ့ အေဆာင္ေတြ၊ အက်ပ္အတည္း လြတ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေစတဲ့ အင္းေတြ၊ အတုိက္အခံအၿပိဳင္အဆုိင္မွာ အႏုိင္ႀကဲမယ့္ စမရုပ္ အစီအရင္ေတြြလည္း မေမ့မေလ်ာ့ မွတ္သားထားခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ အဲဒီ စမရုပ္ေတြနဲ႔ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခဲ့တာေတြလည္း မနည္းပါဘူး။ အဲဒီကေန ေနာက္ပိုင္း နကၡတ္္ပညာဘက္ လိုက္ေနေတာ့ မဖတ္ဘဲ ပစ္ထားလိုက္တာ ဆယ္စုႏွစ္နီးပါးကို ၾကာခဲ့ပါကေကာ။

ကံေကာင္းေထာက္မခ်င္ေတာ့ စာအုပ္က ငါးအုပ္ေလာက္ အေကာင္းပကတိနီးပါး ျပန္ဖတ္လို႔ရေနပါေသးတယ္။ အဓိကကေတာ့ အင္းေတြ၊ စမရုပ္ေတြနဲ႔ သူတုိ႔ကို ဘယ္လို ေရးဆြဲရမယ္၊ ဘယ္လို ဘယ္ေနရာမွာ အသံုးခ်ရမယ္လို႔ မွတ္သားထားတာ မ်ားပါတယ္။ ထူးထူးဆန္းဆန္း ကြမ္းရြက္မွာေရးတဲ့ စမရုပ္နဲ႔ ရွင္မဟာကသာပ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ စမရုပ္အင္းေတြကေတာ့ ျမင္ဆရာ စာအုပ္နဲ႔တင္ မကဘဲ သင္ဆရာေတြနဲ႔ပါ သင္ယူမွတ္သားခဲ့ရတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ အင္းပိုင္းမွာေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႔ သရဏဂံုအင္းေခၚ ျခေသၤလက္အင္း၊ ျဖစ္ေတာ္ေပါင္းအင္း၊ ႀကီးေလးႀကီးအင္း၊ သံရွစ္ခ်က္အင္း၊ ပု႑ကအင္း၊ ေပါရိသာဒအင္း၊ စမာန၀အင္း၊ အဌာရသအင္း စတဲ့ အင္းမ်ိဳးစံုကို ျပန္ေတြ႔ရပါတယ္။ စမရုပ္ေတြမွာေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ စဓဗ၀စမေလးလံုး၊ ကႀကီး၊ဃႀကီး၊ဏႀကီး၊ဠႀကီးဆုိတဲ့ ႀကီးေလးႀကီး စမ၊ ၀စၾကာစမ၊ ကပ်က္ယပ်က္စမ၊ စမလိပ္ျပာ၊ ရွင္ဥပဂုတ္တ စမ၊ သူရသာတီစမ၊ ပထမံရုပ္စမေတြ အားလံုးပဲ အစံုအလင္ ျပန္ေတြ႔ရပါတယ္။ ထူးျခားတဲ့ စမတစ္ခုကေတာ့ ပဌာန္းနဂါးစမေတာ္ႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပဌာန္း ၂၄ ပစၥည္းကို နဂါးရုပ္နဲ႔ မံထားတဲ့ အကာအကြယ္စမျဖစ္ပါတယ္။ ေနၾကတ္ခ်ိန္၊ ၾကယ္ေၾကြခ်ိန္မွာ တစ္ၿပိဳင္နက္ဆြဲယူရတဲ့ အရဟံစမေတာ္လည္း စာရြက္သား အေကာင္းပကတိနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။

ဒီအင္း၊ ဒီစမေတြကို အမ်ားဆံုး သံုးတဲ့ စနစ္ေတြကေတာ့ မႈိင္းကိုင္ စကၠဴေခၚတဲ့ ရွမ္းစကၠဴေပၚမွာ ခ်ထားတဲ့ အင္းေတြကို ပ်ားဖေယာင္းတိုင္ႀကီးရဲ႔ အတြင္းသားေတြမွာ လွိမ့္ကပ္၊ ျပန္ၿပီး ဖေယာင္းတုိင္ပံု ျပန္ေခါက္ၿပီး မီးထြန္းညိွ ပူေဇာ္ရတာ၊ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚ အင္းခ်ၿပီး အင္းဆံ အလယ္ေခါင္မွာ မိီးထြန္းရတာ၊ ေၾကးျပားေပၚအင္းခ် မီးထြန္းရ၊ ေရစိမ္ေသာက္ရတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ထူးထူးျခားျခား အင္းျပားကိုေဖာက္ၿပီး ေလမွာ လြင့္ေနေစတဲ့ အစီအရင္မ်ိဳးလည္း ပါပါတယ္။ ဒါကေတာ့ လတ္တေလာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျပသနာေတြ၊ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ လိုအင္ေတြအေပၚ သင့္ေတာ္မယ့္ စမအင္းေတြနဲ႔ စီရင္ေပးရံုသက္သက္အတြက္ သံုးတာပါ။ ဆရာေတြရဲ႔ ကုိယ္ခံစြမ္းအားကို ျမွင့္တင္မယ့္ အဆင့္ျမင့္ အင္းတက္စဥ္၊ စမက်င့္စဥ္ေတြမွေတာ့ အင္းစမေရးထားတဲ့ စကၠဴကုိမီးရႈိ႔ျပာခ်ၿပီး ထံုေနေအာင္ ေသာက္ရတာ၊ ဒါမွမဟုတ္ အေမႊးနံ႔သာေရနဲ႔ ဆြတ္ၿပီး ေသာက္ရတာေတြ ပါပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တစ္မူထူးျခားၿပီး အင္းတစ္ကြက္ကိုပဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ကစားရင္း ေရးလိုက္ ဖ်က္လိုက္နဲ႔ အဆင့္တက္သြားတဲ့ က်င့္စဥ္စခန္းေတြလည္း ပါရွိပါတယ္။

အင္းစမ မွတ္တမ္းေတြ ျပန္လွန္ေလွာရင္း နီတိတစ္ခုထဲက စာပိုဒ္ေလးတစ္ပိုဒ္ကို သြားသတိရမိပါတယ္။ ဘာတဲ့။ ဦးခ်ိဳရွိသူက ဦးခ်ဳိကုိ အားကိုးမယ္။ အစြယ္ရွိသူက အစြယ္ကို အားကိုးမယ္။ အဆိပ္ရွိသူက အဆိပ္ကိုအားကိုးမယ္တဲ့။ ကိုယ္ေရာ ဘာအစြယ္၊ ဘာဦးခ်ိဳ၊ ဘာအဆိပ္္ရွိမလဲ။ အေရးႀကံဳက၊ သက္လံုေကာင္းေစ တဲ့။ တစ္ခ်ိန္က အျပင္းအထန္ ေလ့လာခဲ့သေလာက္ အခုေမ့ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ အင္းစမပညာေတြကိုလည္း ျပန္လည္ အသက္သြင္း လႈပ္ႏႈိးဖုိ႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သံပတ္တင္းလိုက္မိပါေတာ့တယ္။

6 comments:

Heartmuseum said...

စမအင္းေတြကို ႀကားသာႀကားဖူးတာ တခါမွ ဒီေလာက္ စံုစံုလင္လင္နဲ႔ နာမည္ေတြ မႀကားဖူးဘူးဗ်။ အခုမွပဲ ဖတ္ဖူး၊ ႀကားဖူးေတာ့တယ္။ အေတာ္မ်ားတာပဲဗ်။ အံ့ႀသစရာပဲဗ်ာ။
ဗဟုသုတ အေနနဲ႔ အေသအခ်ာေလး ဖတ္သြားတယ္ဗ်ာ။ နားေတာ့ လံုး၀မလည္ဘူးဗ်ိဳ႕။ မအေအာင္ေတာ့ ဖတ္သြားတယ္။ ဟီးးးးးးးးးး

ပန္းခရမ္းျပာ said...

ဦးဂ်ိဳလည္းမရွိ။
အစြယ္လည္း မရွိ။
အဆိပ္လည္း မရွိ။
ဒါေပမဲ့ ... ဟဲဟဲ.. ဘေလာ့ရွိတယ္ေလ။
အားကိုး လို႔ရႏိႈင္မလား ....

ေဇယ်ာေမာင္ said...

အင္းကို ျပာခ်ၿပီးေသာက္တယ္ဆုိတာ က်မ္းမာေရးနဲ ့ညီညြတ္မွဳမရွိဘူးလို ့ဆုိပါတယ္ (ျပာမခ်ပဲ အလုံးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၿပီးေသာက္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္)။ အသက္ရွဳလမ္းေၾကာင္း၊ အစာလမ္းေၾကာင္း အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြမွာ ျပာစေတြ (ကာဘြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္) ကပ္ညိေနမွာျဖစ္ၿပီး ကာလၾကာတဲ့အခါ က်မ္းမာေရးကို ထိခုိက္ေစတယ္လို ့ဆရာ တစ္ဦးေရးတာ ဖတ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။
ေသာက္မယ့္အင္းဟာ အစြမ္းသတၱိရွိေနရင္ေတာ့ သိဒၶိ၀င္လို ့ က်မ္းမာေရးမထိခိုက္ႏုိင္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ တမ်ိဳးေပါ့ေလ။

YoungGun said...

ဆရာေဇေရ က်ေနာ္ကေတာ့ စမရုပ္ေတြကို န႔ံသာေရဆြတ္ၿပီးေတာ့ပဲ ေသာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္ အင္းမ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ စမရုပ္။ ျပာခ်ေသာက္တာေတာ့ က်န္းမာေရးထိမွာစိုးလို႔ တခါမွ မေသာက္ဖူးပါဘူး။

Anonymous said...

အင္းစမေတြမွာ က်ေနာ္သိသေလာက္ေတာ့
စဓဘ၀ ဆုိတာ စားတတ္ရင္ဗုိက္၀တယ္တဲ့ ေၿပာၾကတာပဲ
ဟိဟိ စိတ္ဆုိးရဘူးေနာ္ ၾကားဖူးတာေလးေညပာၿပတာပါ

ko m1 said...

ko yan

please write or contribute the IN and Sa ma that you have.

thanks in advance