Saturday, May 9, 2009

တစ္မယ္သိ၊ ႏွစ္မယ္သိနဲ႔ တကယ္ထိသူမ်ား ( ၁ )

ဆရာႀကီးကလည္း ႏူတ္ခမ္းေမႊးစစကို သပ္ၿပီး ဒါက ဒီလိုရွိတယ္ကြယ့္ ရက္ရာဇာ၊ ျပသာဒါး၊ နဂါးေခါင္းလွည့္ အေျခအေနနဲ႔ မင္းရဲ႕ ေမြးနံ တုိင္ထိပ္မွာ ေရာက္ေနခ်ိန္ကို အေသခ်ာ ေရြးခ်ယ္ရမယ္လို႔

တခါတုန္းက နယ္ၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႔မွာ နကၡတ္ပညာကို မတတ္ေပမယ့္ ျမန္မာ့ရုိးရာေဗဒင္နဲ႔ လုပ္စားေနတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ေဗဒင္ဆရာႀကီးတစ္ဦး ရွိပါတယ္။ ဆရာႀကီးက ေဗဒင္ေဟာတဲ့အျပင္ ပေယာဂလိုလို၊ ဓာတ္လိုလို၊ နတ္လိုလိုလဲ ထထလုပ္တတ္ပါေသးတယ္။ ဘုိးေတာ္လိုင္းဝင္ လုိ့ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ တခါေတာ့ ၿမိဳ႔ႀကီးျပႀကီးက ေဘာစိတစ္ပါးက အဲဒီဘုိးေတာ္လိုလို ေဗဒင္ဆရာလိုလို ဆရာႀကီးဆီမွာ ေဗဒင္လာေမးပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဆရာႀကီးလည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ တြက္ခ်က္စစ္ေဆး ေဟာေျပာလိုက္ေတာ့ ေဘာစိလည္း အေတာ္ေၾကြသြား၊ အဲေလ.. အေတာ္ အထင္ႀကီးေလးစားသြားပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ သူေဌးေဘာစိက ဆရာႀကီးရယ္ က်ေနာ္မ်ား ဒီနယ္ၿမိဳ႕ေလးမွာ လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခု အစတည္ခ်င္လို႔ လုပ္ငန္းစတင္မယ့္ မဂၤလာအခ်ိန္အခါေကာင္းေလးတစ္ခုေလာက္ တြက္ခ်က္ ေရြးခ်ယ္ေပးပါဦးလို႔ ေတာင္းဆုိျပန္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းကလည္း နယ္ၿမိဳ႔ေလးမွာ မ်က္ျဖဴလန္သြားေလာက္တဲ့ အရင္းႏွီးေလာက္ကို ျမွပ္ႏွံရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ဆရာႀကီးကလည္း ႏူတ္ခမ္းေမႊးစစကို သပ္ၿပီး ဒါက ဒီလိုရွိတယ္ကြယ့္ ရက္ရာဇာ၊ ျပသာဒါး၊ နဂါးေခါင္းလွည့္ အေျခအေနနဲ႔ မင္းရဲ႕ ေမြးနံ တုိင္ထိပ္မွာ ေရာက္ေနခ်ိန္ကို အေသခ်ာ ေရြးခ်ယ္ရမယ္လို႔ ေျပာဆုိၿပီး သူ႔နည္းစနစ္ေတြနဲ႔ လုပ္ငန္းစ ပႏၷက္တည္ မဂၤလာအခါေကာင္းကို ေရြးေပးလိုက္ပါတယ္။ ေဘာစိက ဥာဏ္ပူေဇာ္ခေတြ နင့္ေနေအာင္ ပူေဇာ္လိုက္ေတာ့ ဆရာႀကီးခမ်ာ အဲဒီမဂၤလာအခ်ိန္အခါမွာ သူကိုယ္တုိင္ၾကြလာၿပီး အေမႊးနံ႔သာ၊ ဆန္မန္းေပါက္ေပါက္ေတြ ႀကဲပက္ျဖန္း၊ ဂါထာပရိတ္ေတြရြတ္ဖတ္၊ အစြမ္းကုန္ ကူညီမႈိင္းမၿပီး လုပ္ငန္းစ အခ်ိန္အခါကို ဖြင့္လွစ္ေပးလိုက္ပါေတာ့တယ္။

သိပ္မၾကာပါဘူး။ ေျခာက္လေလာက္အၾကာမွာ ဆရာႀကီးေရြးေပးလိုက္တဲ့အခါမွာ စတင္ခဲ့တဲ့ အဲဒီေဘာစိရဲ႕ လုပ္ငန္းႀကီးဟာ ဟိုဟာနဲ႔ၿငိ၊ ဒီဟာနဲ႔ၿငိကုန္ၿပီး တုိးလု့ိ တန္းလန္းနဲ႔ ရပ္တန္႔သြားခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ ေဘာစိခမ်ာမွာလည္း ဆရာႀကီးဆီက ေနာက္ထပ္ ယၾတာအစီအရင္ေတြေတာင္ ထပ္မေတာင္းႏုိင္ေတာ့ပဲ အေၾကြးေတြပတ္ကုန္လို႔ ေရွာင္ေျပးေနရပါေတာ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာမႈ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျမန္မာ့ရုိးရာေဗဒင္ပညာမွာ ျပႆဒါးနဲ႔ ရက္ရာဇာဟာ အေရးပါတဲ့ ေနရာတစ္ခုမွာ ရွိေနပါတယ္။ ဒီလိုပဲ နဂါးလွည့္ဟာလည္း သူ႔ေနရာနဲ႔သူ မွန္ကန္တဲ့ ပညာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးနံတုိင္ထိပ္ကလည္း ဆုိင္ရာပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ နဝင္းအခါလို့ အေလးနက္ျပဳၾကတဲ့ အခါတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ လုပ္ငန္းႀကီးေတြ စတင္မယ့္၊ တံတားႀကီးေတြ စထုိးမယ့္၊ ေစတီေတာ္ႀကီးေတြ စတည္မယ့္၊ အေဆာက္အဦးႀကီးေတြ ေဆာက္လုပ္မယ့္၊ မဂၤလာအခ်ိန္အခါေကာင္းဟာ ဒီနည္းစနစ္ေတြနဲ႔တင္ မလံုေလာက္ဘဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတည္းက ေပၚေပါက္ခမ္းနားခဲ့တဲ့ နကၡတ္ပညာနဲ႔သာ အဓိက စိစစ္ေဖာ္ထုတ္သင့္တယ္လို႔ ခံယူမိပါတယ္။ လက္ဆန္းဆရာေတြ၊ ျမန္မာ့ရုိးရာေဗဒင္ပညာသည္ေတြ အတြက္ ခါးသီးသြားေစႏုိင္တဲ့ စကားစုဆုိေပမယ့္ ပညာအျမင္ကို အျမင္တုိင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းကို တင္ျပရမွာပါပဲ။ မတတ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ ပညာရွင္ေတြ မဟုတ္ဘဲ နကၡတ္ပညာနဲ႔ စိမ္းေနႏုိင္တဲ့ သာမန္လူေတြနဲ႔ အခ်ိဳ႕ေသာ ဝါသနာတူ သူငယ္ခ်င္းေတြကို မဂၤလာအခါေရြးျခင္း အတတ္ပညာရဲ႕ အကိုင္းအခက္တစ္ခုကို တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။ ႀကိဳက္ေသာ္ယူ၊ မႀကိဳက္ေသာ ဘူ.. ေပါ့ဗ်ာ။

ေနလၾကတ္ၿပီး သံုးရက္အတြင္း အခါမေပးရဘူး၊ ငလ်င္လႈပ္ၿပီး ခုႏွစ္ရက္အတြင္း အခါမေပးရဘူး၊ ေကာဇာ တနဂၤေႏြ ရာသီတစ္ခုကေန တစ္ခုအကူေျပာင္းရက္မွာ အခါမေပးရဘူး၊ ေသာၾကာ၊ ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္ေတြ ေကာင္းကင္မွာ ေနနဲ႔နီးကပ္ အတၱျဖစ္ခ်ိန္ အခါမေပးရဘူး၊ ဆဲႀကီးေလးပါးဆိုတဲ့ ေနထြက္ဆဲ၊ မြန္းတည့္ဆဲ၊ ေနဝင္ဆဲ၊ ညဥ့္နက္ဆဲေတြမွာ အခါမေပးရဘူး လို႔ မွတ္သားထားဖူးေၾကာင္း ျပန္လည္ ေဝမွ် လိုက္ရပါတယ္။ ဒီထက္နက္ရႈိင္းခက္ခဲတဲ့ ဥပေဒသေတြကိုေတာ့ ဝါသနာပါရင္ ေမးလ္ကတစ္ဆင့္ ေပးပို႔ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခါေကာင္းကို ကိုင္မိရင္ ရာဇပလႅင္ကိုေတာင္ တုန္လႈပ္ေစမယ္လို႔ မွတ္ယူသလို ၊ ဘုရားေဟာ သုနကၡတၱံအရ အခါေကာင္းကို ေစာင့္ၿပီး အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေနတဲ့ လူမုိက္ဆုိတဲ့ အစြန္းကလည္း လြတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပမ္းစား ေနထုိင္က်င့္ႀကံလွ်က္ ရွိပါေၾကာင္း..။

4 comments:

ေဆာင္း said...

တကယ္လား ဒါဆုိ ေမးလ္ထဲက ေန ေမးလုိက္မယ္ေနာ္

တားျမစ္ ထားေသာ... said...

တုန္လွဳပ္ေစတဲ့နည္းမ်ား သိခ်င္ပါတယ္။

သုခမိန္(E-Journal)

YoungGun said...

ကိုသုခမိန္ က်ေနာ့္ကို ေကာင္းေကာင္း မျမင္ခ်င္ဘူးနဲ႔တူတယ္

အိမ္ said...

ဟိ... မွတ္သားစ၇ာေတြ ယူသြားတယ္