Saturday, August 20, 2011

စေနနဂါး ေျပာစကား


လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္က အႀကိမ္ႀကိမ္ ဖတ္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ကုိ မၾကာခင္ရက္ပိုင္းကပဲ ျပန္ဖတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ စာတစ္ေၾကာင္းခ်င္းကိုလည္း အလြတ္ရလုနီးပါး ျပန္ဖတ္ပါတယ္။ ဖတ္ရင္းနဲ႔ ဒီစာအုပ္ထဲ ကေန ေဝမွ်ခ်င္တာေလးေတြ ရွိလာလို႔ ဒီစာမ်က္ႏွာကေန ျပန္ေဝမွ်လိုက္ပါတယ္။

ဒီစာအုပ္ကုိ ၁၇-၈ ရွစ္ဂဏန္းေတြ ထပ္တဲ့ရက္မွာ ျပန္စဖတ္ပါတယ္။ ၿပီးတဲ့ေန႔က ဒီေန႔ စေနေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္နာမည္က "စေနေမာင္ေမာင္" ဆုိရင္ေတာ့ စေနေတြ ထပ္ဆင့္ ရုိက္ၿပီး တုိက္ဆုိင္ လိုက္တာမ်ားလို႔ မေျပာေၾကးေပါ့ဗ်ာ။

"အဲဒီေဆးကို ေမွာ္ေသရွင္ေဆးရယ္လို႔ ေခၚတယ္။ သူ႔ကို ေဖာ္တဲ့ အခါမွာ ဘုရင့္သံလ်က္ရုိး၊ ကနက္ကဒါန္ထီးရုိး၊ မိဖုရားေခါင္ႀကီး ပန္တဲ့ပန္း၊ မင္းေသြး စတဲ့ ရွားပါးတဲ့ ေဆးအမယ္ေတြ ပါတယ္၊ ဒါကုိ ၾကည့္ရံုနဲ႔ ဒီေဆးရယ္၊ အဲဒီေဆးနဲ႔ ထုိးထားတဲ့ စမရယ္ဟာ ဘယ္လိုသတိၱထူးေတြ ရွိမယ္ဆုိတာ ခန္႔မွန္း ႏုိင္ပါတယ္။"

"စိတ္ညိဳ႕တဲ့ လူကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဟန္႔ေအာင္ အဟန္႔သြင္းတဲ့ လူကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သူေျပာတဲ့ စကားကို စိတ္ထဲ ကေန လုိက္ၿပီး အတူတူေျပာေနရင္ စိတ္ညိဳ႕လုိ႔လဲ မရဘူး။ အဟန္႔သြင္းလို႔လဲ မရဘူး။"

"တီေကာင္ဆုိတာ စေနနံ၊ ဒင္ႀကီးလဲ စေနနံပဲ၊ တုိင္ကုိ ပတ္တာလဲ တုိင္က စေနနံ၊ (၇) ပတ္ ဆုိတာလဲ စေနနံပဲ၊ တုိင္မွာ ထံုးနဲ႔ ေရးတယ္၊ ထံုးလဲ စေနနံပဲ၊ ေရးတဲ့ဂဏန္းက သုည၊ သုညလဲ စေနနံပဲ။ သုညကုိ တင္းပုတ္နဲ႔ ထုတယ္၊ တင္းပုတ္လဲ စေနနံပဲ ထုတာလဲ စေနနံပဲ၊ မဟုတ္မွ လြဲေရာ အလြန္ ထက္ျမတ္တဲ့ နတ္ကို ျဖစ္ေစ၊ ဓာတ္ကို ျဖစ္ေစ ဆံုးမေနတာဗ်၊ နတ္ကလဲ စေနနံ၊ ဓာတ္ကလဲ စေနနံပဲ။"

"သပါၸယ္ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ အဆင္းရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားကုိေတာ့ နိဗၺာန္ ဆုေတာင္းဖုိ႔ ရွိခုိးတယ္။ ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕ဖြယ္ရာ အဆင္းရွိေသာ ဘုရားလုိ႔ ေခၚတဲ့ ဘီလူးရုပ္ကုိေတာ့ ယၾတာေခ်တဲ့အခါ၊ အခက္အခဲႀကံဳတဲ့အခါ ရွိခုိးတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေလာကီကိစၥနဲ႔ မပက္သက္ဘူးရယ္လို႔ က်ဳပ္က ၾကားဖူးထားတယ္။ ဒီေတာ့ ေလာကီကိစၥေတြအတြက္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ တုိင္တည္ ရတာ မလုပ္သင့္၊ မလုပ္အပ္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ဒီေတာ့ ေလာကီကိစၥေတြ အတြက္ကိုေတာ့ ဘုရားနားမွာ ရွိတဲ့ ဘီလူးကုိပဲ ရွိခုိးတုိင္တည္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ဳပ္မွာ ရုပ္လွေသာ ဘုရားနဲ႔ ရုပ္ဆုိးေသာ ဘုရားရယ္လို႔ ဘုရားႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ရွိပါတယ္။"

"ျခဴးပန္းလိုပဲ အေရးႀကီးတဲ့ ဗိသုကာလက္ရာတစ္ခုကေတာ့ ႀကိဳးလို႔ ေခၚတယ္။ ႀကိဳးဆယ္မ်ဳိး ရွိတယ္။ အဲဒီဆယ္မ်ဳိးထဲမွာ ေလာကီပညာနဲ႔ ပက္သက္ေနတဲ့ ေမွာ္ဆုိတဲ့ စကားေတြ ပါေနတယ္၊ ေမွာ္ဘီး၊ ေမွာ္ပတ္၊ ၿပီးေတာ့ ဘုရင္ေတြ ထုိင္တဲ့ ပလႅင္အေပၚဘက္က ကြၽဲခ်ဳိလို ခြၽန္ခြၽန္ႀကီး ႏွစ္ခုကိုလဲ ေမွာ္တန္လို႔ ေခၚတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းပုဂံဘုရားေတြရဲ႕ ဗိသုကာလက္ရာေတြထဲမွာ ေလာကီပညာေတြဟာ တစ္နည္း တစ္ဖံု ပါေနတယ္လု႔ိ ဆုိခ်င္တယ္။"

"ငွက္ေတြမွာ ထူးျခားတဲ့ အစြမ္းသတိၱေတြ ရွိေနတတ္တယ္။ ဥပမာတစ္ခု ေျပာမယ္၊ ေရႊျပည္စုိးငွက္ သံုးႏွစ္လံုးလံုး ေနတဲ့ အပင္ကို ရေအာင္ရွာၿပီး အဲဒီငွက္ မစင္စြန္႔တဲ့ ေနရာကို တူးမယ္ဆုိရင္ ေရႊအုိး ေတြ႔လိမ့္မယ္ လို႔ေတာင္ ဥတုေဘာဇနက်မ္းမွာ ေယာအတြင္းဝန္ဦးဘုိးလႈိင္ဟာ အတိအလင္း ေရးသား ေဖာ္ျပ ထားတာကို ေတြ႔ရတယ္။"

"ေလာကီလမ္းမွာ ငွက္ေပ်ာသီးနဲ႔ ကန္ေတာ့ပြဲထုိးတယ္ ဆုိတာကုိက ငွက္ဆုိတဲ့ စကားလံုး ပါေနတယ္ မဟုတ္လား၊ ဒီအခ်က္ကို အေလးအနက္ ထားၿပီး စဥ္းစားရမလို ျဖစ္ေနတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေလာကီပညာ ေတြမွာ က်ီးမႏုိးခင္ လုပ္ရတဲ့ အစီအရင္ေတြလဲ ရွိေသးတယ္ဗ်၊ က်ီးဆုိတာလဲ ငွက္မ်ဳိးထဲကပဲ မဟုတ္လား။ ဂဠဳန္ငွက္ကို ပန္းခ်ီေရးတဲ့အခါမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ပန္းပုထုတဲ့ အခါမွာ ျဖစ္ျဖစ္ နတ္ဝတ္ တန္ဆာ တစ္စံု ဝတ္ၿပီး သံလ်က္ကုိင္ထားတဲ့ ပံုမ်ဳိးထုၾက၊ ေရးၾကတယ္ မဟုတ္လား။"

"မႏၴန္ဆုိတာ ဒီလို ကူးရံုနဲ႔ အစြမ္းမထက္ဘူးဗ်၊ တစ္ေယာက္ေယာက္က ႏူတ္တုိက္ခ်ေပးမွ ျမန္ျမန္ အစြမ္းထက္တာ၊ စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားတဲ့ မႏၴန္ဟာ ဒက္မျႏၵလို႔ ေခၚတယ္၊ မႏၲန္အေသေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ မႏၲန္အေသကို ႏုိးထလာေအာင္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရြတ္ရတယ္၊ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ မႏၲန္ကို ဆရာက ႏူတ္တုိက္ သင္ေပးရတယ္၊ ရြတ္တဲ့သူက မႏၲန္ေစာင့္ကို ဖေယာင္းတုိင္ ပူေဇာ္ၿပီး ရြတ္ရတယ္၊ ရြတ္တဲ့ အခါမွာလဲ ညသန္းေခါင္ကေန ေန႔မြန္းတည့္အတြင္းမွာ ဆုိရင္ အေရွ႕ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး ရြတ္ရတယ္၊ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ ေျမာက္ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး ရြတ္ရမယ္။"

"ရေသ့ရွစ္ေသာင္းက မ်ားမ်ားမ, ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ရေသ့တစ္ပါးကို ေငြတစ္က်ပ္ပဲ ခင္ဗ်ားကို မ, စမယ္ ဆုိရင္ေတာင္ ရေသ့ရွစ္ေသာင္းဆုိေတာ့ ေငြရွစ္ေသာင္း ေလာက္ေတာ့ ေအာက္ထစ္ရလိမ့္မယ္။ အခုလို ခင္ဗ်ား ဆင္းရဲေနတာ သူတုိ႔က မ, မ လို႔ေပါ့ဗ်ာ။"

"အမွန္ကေတာ့ အထက္ျမက္ဆံုးအရာဟာ သစၥာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ ဒါ့ေၾကာင့္ အနည္းဆံုး ကံ (၂) ပါးေလာက္ ကိုေတာ့ ထိန္းရမယ္၊ အဲဒီကံေတြကို လံုၿခံဳေအာင္ ထိန္းထား ၿပီးရင္ လိုအပ္တဲ့အခါမွာ ထိန္းထားတဲ့ ကံမ်ား လံုၿခံဳေၾကာင္း သစၥာျပဳရမယ္၊ ခင္ဗ်ားမွာ ျပဳခဲ့တဲ့ ကံက နည္းရင္ေတာ့ နည္းနညး္ပဲ ရမယ္ေပါ့၊ ဒါေပမဲ့လို႔ ကံကုိ သစၥာျပဳၿပီး ထိန္းတဲ့ သစၥာရွင္တစ္ဦး သစၥာဆုိၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ သမၹါေဒဝ နတ္ေတြက ဝိုင္းဝန္း ကူညီၾကတဲ့ သေဘာ ရွိတယ္။"

"ဒုကၡမ်ားမ်ား ေရာက္ဖူးတဲ့လူဟာ အေတြ႔အႀကံဳေတြ မ်ားမ်ားရတယ္၊ ခံႏုိင္ရည္လည္း သူမ်ားထက္ ပိုရွိတယ္၊ လူေတာ္တစ္ေယာက္လို႔ အမ်ားက ေျပာလာၿပီဆုိရင္ ဒီလူဟာ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ဒုကၡ ေရာက္ဖူး ၿပီးသားလို႔ မွတ္ေပေတာ့။ ဒုကၡဆုိတာ လူေတာ္ေတြရဲ႕ ေလွခါးထစ္ေတြပဲ။"

"မုတ္ဆိတ္ေမႊး ရွည္ရွည္ထားၿပီး ညွင္းသုိးသုိးနဲ႔ ေတာင္ေဝွးလိုလို၊ ေဆးႀကိမ္လံုးလိုလို ကုိင္ထားတဲ့ လူတုိင္းကို ဝိဇၨာ ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ထင္ရင္ ခင္ဗ်ားဟာ စဥ္းစားဥာဏ္ကုိ အသံုးမခ်တတ္တဲ့ လူညံ့တစ္ေယာက္လို႔ ဆုိရမယ္။ ဝိဇၨာလမ္းဟာ အူေၾကာင္ေၾကာင္လူေတြ၊ လုပ္ခ်င္သလို လုပ္ေနတဲ့ သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ အမွန္တကယ္က အေတြးအေခၚပညာရွင္ႀကီးေတြ၊ သခ်ၤာပညာရွင္ႀကီးေတြ၊ အဘိဓမၼာ ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ အလုပ္ပဲ။"

"အုန္းသီး ခူးခ်င္တဲ့အခါမွာ အုန္းပင္တက္သမားဟာ ပညာရွိပါ။ တျခားကိစၥမွာ သူဟာ ပညာမဲ့ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမယ္။ အုန္းပင္တက္တဲ့ ကိစၥမွာေတာ့ သူဟာ ပ႑ိတပညာရွိ တစ္ဆူ ျဖစ္ပါတယ္။"

တခါတုန္းက ဖတ္ဖူးတဲ့ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးမွာေတာ့ အဘက "စေနေမာင္ေမာင္ဆုိတာ တကယ္ မရွိပါဘူး။ နယ္ဘက္ေတြမွာ သူတုိ႔ကုိယ္ သူတုိ႔ စေနေမာင္ေမာင္ပါ ဆုိၿပီး ေလွ်ာက္ေျပာ၊ လိမ္ညာ စားေနၾကတာ ၾကားတယ္၊ စေနေမာင္ေမာင္ တကယ္ရွိတယ္လို႔ ထင္ေနရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကိုသာ စေနေမာင္ေမာင္ အျဖစ္ ယူဆႏုိင္ပါတယ္။" လို႔ ေျပာဆုိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဘဆရာႀကီးမင္းသိခၤရဲ႕ စေနေမာင္ေမာင္ ဇာတ္ထုပ္ကေန လွစ္ဟျပထားတဲ့ အတတ္ပညာေတြ၊ စဥ္းစားဖြယ္ အေတြးအေခၚေတြ ဒီမွာ ခဏ ရပ္နားပါရေစ။

2 comments:

myo2700 said...

thanks you

but i want to know the title or name of the book
or if there is e book , i want to download the book

Younggun said...

စေနေမာင္ေမာင္ အမည္နဲ႔ပဲ ထုတ္ေဝတဲ့ စာအုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ျပည္ေတာ္ဝင္စေနေမာင္ေမာင္၊ မသြားမီက ေရာက္ႏွင့္သည္၊ ပါပလူမ်ဳိး ကုိးဆယ့္ကိုး၊ မဟူရာ ဆုိတဲ့ စေနေမာင္ေမာင္ အဓိက ပါဝင္တဲ့ စာအုပ္ေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ စာအုပ္အျဖစ္ ထြက္မလာတဲ့ တစ္အုပ္လဲ ရွိပါတယ္။ ျပန္မလာရင္ ေသၿပီမွတ္..ဆုိတဲ့ စေနေမာင္ေမာင္ စာအုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။